Kilka słów o mnie

Niezależny publicysta. Aktywista, recenzent działalności osób publicznych mających wpływ na nasze życie.

Demaskator karierowiczów, politycznych cwaniaków, osób nadużywających władzy oraz przestępców w białych rękawiczkach.

Z wykształcenia prawnik:
absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.

Podziel się z innymi

| |

Pan na włościach

2015-01-13 16:35
Ilu z was zastanawiało się co się stanie jeśli rządzącym (naszym państwem, województwem, miastem) pozwoli się rozwinąć skrzydła bardziej, niż pozwala im na to ich standardowa rozpiętość skrzydeł (czyt. granice prawne)? W niektórych pobliskich miejscowościach w naszym województwie, mieszkańcy przekonali się o tym na własnej skórze. Czym silniejszy mandat społeczny, przypieczętowany kolejną reelekcją, tym nasi gospodarze czują na tyle mocni i aroganccy, że mają za nic prawo powszechnie obowiązujące.

Do łamania prawa dochodzić może na każdym kroku, jednak wykrywalność tych przekrętów jest znikoma, a reakcja na nie jeszcze mniej prawdopodobna, bo biorą w nich udział pracownicy podlegli włodarzom miejskim, więc jeśli są świadomi ewidentnego łamania prawa, to z uwagi na obawy utraty pracy, nigdzie oficjalnie tego nie zgłoszą. W ten sposób "Pan na włościach" może więcej od szarego obywatela, a jeśli będziemy przymykać na to oko, to dla możnowładcy nie będzie żadnych barier i żadnych granic.

W zderzeniu z jeleniogórską rzeczywistością zaobserwowałem, że mimo iż nasz prezydent jeszcze nie ma tak dużego stażu urzędowania na tym stanowisku jak np. gospodarz Lubina, to i tak czuje się na tylko mocny, że omijanie niektórych przepisów prawnych, nie robi na nim żadnego wrażenia. Bo... po pierwsze wykorzystywani są do tego jego podwładni z Urzędu Miasta, więc żaden z nich nie odważy się tego ujawnić, a po drugie, co z tego gdyby znalazł się "męczennik za prawdę" jak i tak "ciemny lud" ponownie wybierze go na najwyższy urząd w mieście, co potwierdziły ostatnie wybory samorządowe.

Co może "Pan na włościach", a czego nie może zwykły szarak?

Może na przykład przyznać sobie lokal użytkowy, z pominięciem wszelkich przepisów o przyznawaniu komunalnych lokali użytkowych w najem na drodze przetargu. Pan Prezydent Marcin Zawiła tak właśnie zrobił podczas ostatniej kampanii wyborczej, kiedy to nakazał pracownikom sobie podległym wybranie mu, tzn. jego komitetowi wyborczemu, lokal użytkowy w dogodnej lokalizacji w centrum miasta, na czas kampanii samorządowej. Oczywiście w aktach wykonawczych prawa miejscowego są przypadki, w których można przejąć taki lokal bez przetargu, jednak nasz Presidente upatrzył sobie lokal użytkowy przy ulicy 1-go Maja 50, w dogodnej lokalizacji, wytypowany wcześniej do przetargu. KWW Marcina Zawiły "Razem zmieniamy Jelenią Górę", musiał być przecież w pełni reprezentacyjny, więc jakby się obyło bez lokalu pod publiczkę. Mało tego. Presidente dał odpowiednie wytyczne, by Pan Kasztelan jako pełnomocnik komitetu załatwił sprawę w trybie expresowym, więc przecież nie było czasu na żadne procedury. Tak więc z szybkością Flasha, lokal został przekazany, a umowa na najem lokalu została podpisana, by zachować pozory praworządności.

By dodać nieco humoru do przedstawionej powyżej sytuacji, choć ona jest rażąca i pewnie wielu nie do śmiechu, jak to czyta, to warto nadmienić, że chwilę po przekazaniu "możnowładca" uznał, że lokal ten nie spełnia jego oczekiwań. Widocznie stan techniczny tego lokalu nie odpowiadał standardom urzędującej władzy, a "matoły" jemu podwładne widocznie nie zrozumiały co oznaczają słowa: "reprezentacyjny" i "godny" jedynemu niekwestionowanemu kandydatowi na Urząd Prezydenta Miasta Jeleniej Góry. Tym samym lokal został oddany i także w trybie expresowym zamieniony na lokal przy ulicy Konopnickiej 23... "by żyło się lepiej" jak głosiło pewne hasło wyborcze minionych kampanii.

Nie tylko komitet wyborczy wyborców pana prezydenta, otrzymał lokal bez przetargu, tam gdzie byłby przetarg organizowany. Także córka Pana Marcina Zawiły "otrzymała" w najem "Informację Turystyczną" przy Placu Ratuszowy 6/7. Tu też nie było czasu na zachowanie procedury. Ale za to ma córeczka lokal koła tatusia, więc szafa gra :)

Złośliwi mówią, że powiedzenie "rodzina na swoim" jest zarezerwowane dla PSL. Zapraszam, więc do Jeleniej Góry, bo tu PSL nie ma żadnych wpływów, ale standardy właściwie identyczne.

Przekręty na przetargach to temat rzeka, ale by uniknąć zarzutów o zbyt długie artykuły, to pozostawię sobie inne przykłady na następną okazję. Nie wystarczy jednak przeczytać to jak cotygodniową lekturę "Niedzieli", tylko trzeba wyciągać z tego wnioski. Jeśli nie będziemy reagować na takie bezczelne łamanie prawa, to będzie w tym mieście jeszcze gorzej, bo nasz gospodarz będzie się czuć bezkarnie. A wtedy... "hulaj dusza, piekła nie ma".

Komentarze

Ramolek @ 77.114.10.*

wysłany: 2015-01-13 18:01

Wow, się dzieje. Bardzo fajny wpis i konkretny.

[Sylar: a dziękuję :) a wpis tym razem bardziej konkretny, bo dotyczy konkretnych kwestii. W pierwszym wpisie była rozszerzona autoprezentacja, ale uważam, że to było konieczne, bo inaczej zaczynać nie wypada, bez jakiegokolwiek powitania, oraz nakreślenia w jakim kierunku ktoś będzie prowadził blog]

bumcyk @ 83.30.179.*

wysłany: 2015-01-13 19:10

Niestety jest już po wyborach.

[Sylar: niestety, o wielu rzeczach dowiadujemy się zbyt późno]

Realista @ 62.87.248.*

wysłany: 2015-01-13 19:22

No kurde, zacny i konkretny wpis! :)

Pozdrawiam Panie Konradzie!

Duch Gór. @ 188.29.164.*

wysłany: 2015-01-13 20:09

Witam, nowego Blogera,choć ostatnio nie obecny czytuje nieco;) chyba nie wierzy Pan w (PRAWO) w tym mieście jak większość mieszkańców? :).z tym łamaniem prawa w prawie to jest tak, że ,, wolno wojewodzie a nie tobie s...e !:))) ci co łamią prawo w urzędzie awansują,a jak chcesz prace to musisz w podaniu napisać zawód ; wyuczony- operator pilota do telewizora ;) wtedy można tobą sterować i nadajesz się na każde stanowisko w tym mieście.

[Sylar: aż tak naiwny to nie jestem :) Jednak jeśli przyjmiemy niestosowanie się do przepisów prawnych jako normę, to do niczego dobrego to nas nie doprowadzi]

Zbigniew Rzońca @ 78.88.138.*

wysłany: 2015-01-13 21:04

Panie Konradzie, pisanie felietonów to rzecz trudna. Gatunek ten wymaga dobrego pióra, erudycji, polotu… Ale zostawmy to na boku. Zaciekawiła mnie jedna nieprawda, wokół której zbudował Pan część wpisu. Otóż, KWW Marcina Zawiły Razem Zmieniamy Jelenią Górę nie otrzymał lokalu przy ul. 1 maja 50 w sposób w jaki Pan sugeruje. Są na to dokumenty. Wystarczyło zapytać wymienionego w tekście Michała Kasztelana. A tak na marginesie, lokal ten nie został przez nas wykorzystany, ponieważ jest mocno zagrzybiony. Przebywanie w nim byłoby po prostu niebezpieczne dla zdrowia. Zamiast niego korzystaliśmy (rozczaruję Pana - zgodnie z prawem) z małego pokoiku na pierwszym piętrze przy ul. Konopnickiej 23A. Pozdrawiam.

[Sylar korekta: Po takim czasie Panie Zbigniewie rzeczywiście może i się znaleźć dokument. Rada Miejska dała Prezydentowi możliwość stosowania wyjątków. Nie jest to jednak obecnie do udowodnienia w jakim czasie on powstał. Jednak co pomyślą mieszkańcy Jeleniej Góry, że Prezydent odmawiał przydzielenia go wielu podmiotom (np. fundacjom), ale przydzielił go własnemu komitetowi.
Natomiast sprostować muszę niefortunne porównania do stowarzyszenia, bo to właściwie nie ma znaczenia, a temat później podłapano. Tak czy inaczej jak nie jeden przepis ominięto, to drugi, bo strzałem w stopę, było przywrócenie lokalu do przetargu, bo wystarczyło... ale tu nie będę podpowiadał. Tematu do pisania, by wtedy w ogóle nie było ;)
Natomiast o lokalu przy Konopnickiej 23 nie napisałem, że był przejęty niezgodnie z przepisami (proszę czytać ze zrozumieniem), bo tam akurat można było go przejąć bez przetargu. Było to jednak wtrącenie ukazujące absurd całej sytuacji, bo by zrobić taki "manewr", aby chwilę później i tak zamienić lokal - to prawdziwe mistrzostwo]

taaa @ 31.1.222.*

wysłany: 2015-01-13 21:18

konia z rzędem temu kto znajdzie jeden dokument pozwalający "Książnicy" oddać wyposażenie i materiały byłej IT - tworzonej przez córkę Prezydenta agendzie wrocławskiego DOT-u

Zbigniew Rzońca @ 78.88.138.*

wysłany: 2015-01-13 21:25

Tylko radzę: proszę używać sformułowań, które są "bezpieczne" dla Pana. "Przekręt" nie należy do tych słów. Ja mam skórę dosyć twardą, ale inni z komitetu mogą takiej nie mieć. Jeśli jest Pan prawnikiem, wie Pan o czym piszę. Na tym dyskusje kończę. Jeszcze raz pozdrawiam

[Sylar: No tu ma Pan racje. Nie każde obejście przepisów można od razu nazywać przekrętem. Niektórzy są wrażliwi na to określenie, więc będę się starał używać synonimów]

Popieram Z @ 78.10.128.*

wysłany: 2015-01-13 22:11

Sluchaj koles jesli masz na te niby przekrety twarde dowody to jako prawnik wiesz co z takimi rzeczami sie robi. Ale jesli to tylko twoje oszczerstwa pod adresem Zawily i jego komitetu to wiedz ze nawet twoj smieszny papierek jaki posiadasz nie gwarantuje ci tego ze sie z oszczerstw wybronisz.Opluwac przez zamkniete zeby to kazdy moze i potrafi, ale jak na razie to twoje wywody nie sa dowodami bys oskarzal Zawile i jego komitet ze zrobili cos nie zgodnie z przepiasmi.Twoj artykul jest jednym wielkim oskarzeniem , wiec panie koles jesli nie udowodnisz swoich bredni to staniesz sie zwyklym klamca i demagogiem, a to moze kazdy poczuc sie obrazony i zadac wyjasnien.Juz jeden w tym miescie chcia byc publicznym trybunem i sedzia sledczym, prokuratorem az w koncu stal sie oszolomem.A wszystko na to wzkazuje ze mamy drugiego sledczego, ktory chce pelnic role naprawiacza swiata.W swoim artykule zarzucasz korupcjogennosc urzednikom miejskim ,udowodni ze prezydent wykorzystuje urzednikow do swoich celow.Facio stukni sie w glowke poki nie jest za pozno a z mozgu nie robi sie galareta.

[Sylar: Witam grożącego. Prosisz o dowody. Nie trzeba szukać w papierach. Wystarczyło spojrzeć na ostatnią listę przetargową, gdzie czytamy: "Prezydent Miasta Jeleniej Góry ogłasza wykaz komunalnych lokali użytkowych usytuowanych na terenie Miasta Jelenia Góra, wytypowanych do przetargu ustnego" Pozycja 14 Lokal przy ul. 1-go Maja 50. Przetarg miał miejsce 30 grudnia, czyli już po wyborach. Dziwne nie ? Wrócił na drogę przetargową jak boomerang]

Ramolek @ 77.113.90.*

wysłany: 2015-01-13 22:39

Ciekawie się dzieje. Nawet groźby padają. "galareta z mózgu" to już coś. Chyba ten wpis trafi na jakieś wyższe półki prasowe niż blog JG24.

Brawo! @ 159.205.109.*

wysłany: 2015-01-13 23:08

Czekam na kolejne wpisy demaskujace te lobuzerie, mam nadzieje, ze nie przestraszy sie pan watahy na czele ktorej stoja zawistne pitbule typu szuwarek, a sa to ludzie ktorzy nie cofna sie przed niczym zeby skrzywdzic drugiego czlowieka, zwlaszcza jesli ich celem jest utrzymanie intratnej posadaki w komunalnej spolce, gdzie mozna do woli symulowac prace!

Duch Gór. @ 188.29.164.*

wysłany: 2015-01-13 23:13

mnie to nawet grozili abym odszedł od komputera,i ludzie to czytali:) J se myślałem, że bałem się jak byłem mały Mama kominiarzem mnie straszyła;P.ALE MAMY dEMOKRACJE I WOLNOŚĆ SŁOWA:)

wydojony przez obecną władzę @ 31.61.136.*

wysłany: 2015-01-14 07:06

Policja.sądy jeleniogórskie i urzędasy to cała kolesiowa mafia na usługach władzy. Potrafili zająć moją emeryturę bez przysłania wyroku i naliczyli sobie należne koszty komornicze. Pomyłka do wyjaśnienia lecz nie przez prokuraturę jeleniogórska! !! Należy opuścić ten kraj by nie być na smyczy. Dlatego mogę pisać prawdę za granicą.Pazerni złodzieje to prawnik Papierzański i komornik Dudek. p.s. redaktorek Zbigniew Rz. na usługach władzy pisze co mu władza nakazuje. Nie odróżnia kłamstwa od prawdy. Pozdrawiam

... @ 78.8.35.*

wysłany: 2015-01-14 07:23

"Felieton" ten potwierdza to, że nie każdy pracownik kultury jest kulturalny, nie każdy mieszkaniec miasta zna wszystkie zdarzenia i uwarunkowania powstania czegoś, no i to, ze nie każdy absolwent prawa może mienić się prawnikiem! Nie każda półprawda staje się prawdą, tak jak to, że jeżeli ktoś pracuje jako szeregowy pracownik w firmie wrocławskiej staje się od razu właścicielem filii tej firmy w Jeleniej Górze (vide oszczerstwa w stosunku do pani Marty). Za dużo żółci w tekście panie Konradzie!

litości @ 83.13.85.*

wysłany: 2015-01-14 08:04

"Także córka Pana Marcina Zawiły otrzymała w najem "Informację Turystyczną" przy Placu Ratuszowy 6/7." wstyd, facet po studiach a takie dyrdymały pisze. Na prawdę sprawia panu przyjemność, co tu wiele mówić, kłamanie? Doskonale wiemy jak wygląda sprawa z IT na Placu Ratuszowym prawda? Jeśli nie, to już mówię. Otóż owa informacja turystyczna prowadzona jest przez Dolnośląską Organizację Turystyczną we Wrocławiu. Członkiem DOT jest Miasto Jelenia Góra, Powiat Jeleniogórski i wiele innych gmin z naszego regionu. W zeszłym roku zostało zawarte porozumienie pomiędzy DOT, Miastem i Powiatem na wspólne prowadzenie informacji turystycznej w Jeleniej Górze, każdy z tych podmiotów pokrywa pewien fragment kosztów funkcjonowania IT. W związku z faktem powstania IT na Placu Ratuszowym miasto zlikwidowało informację działającą w ramach Książnicy (chyba zgodzi się pan ze mną, że to logiczne posunięcie). DOT nie jest więc żadną prywatną firmą, szefem tej organizacji jest Pan Rajmund Papiernik (może pan sprawdzić). A gdzie w tym wszystkim Pani Marta Zawiła? Ano tak się składa, że jest szeregowym pracownikiem DOT-u we Wrocławiu.
Aha, o pana albo skrajnie złej woli i celowym kłamaniu albo o braku elementarnej wiedzy na temat spraw samorządowych o których chce pan pisać na tym blogu świadczy fakt, że w tekście pisze pan o tym, że KWW nie jest stowarzyszeniem a dostało lokal bez przetargu, a następnie zarzuca pan miastu, że bez przetargu przekazało lokal DOT. Otóż panie Konradzie, DOT jest stowarzyszeniem.
Widać zabrakło panu zdrowego rozsądku pisząc ten tekst! A skoro już ma pan w planach być strażnikiem prawa i moralności w mieście to proszę przynajmniej o odrobinę rzetelności.

zBIGs @ 78.9.6.*

wysłany: 2015-01-14 09:24

"Daremne żale - próżny trud,. Bezsilne złorzeczenia!"- a już myślałem, że nowy bloger to będzie świeże spojrzenie na naszą Jelonkę, a tu ... ? Rozczarowanie, szkoda.

... @ 78.8.35.*

wysłany: 2015-01-14 10:42

Bardzo stylem prowadzenia swych wywodów przypomina to Roberta Prystroma. Czy panowie się znają!?!

[Sylar: Miałem okazję poznać. I tylko tyle. Politycznie nie mamy ze sobą nic wspólnego, ani nigdy ze sobą nie współpracowaliśmy, więc nie widzę związku. I nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że przypominam kogoś stylem, bo mój styl jest oryginalny :) bo ja cały jestem oryginalny ;P]

Ramolek @ 77.114.61.*

wysłany: 2015-01-14 13:44

Do ... @ 78.8.35.*. Trudno się nie zgodzić ze stwierdzeniem: "nie każdy mieszkaniec miasta zna wszystkie zdarzenia i uwarunkowania powstania czegoś". No i to jest właśnie główny problem w mieście. Większość bez krępacji uważa władzę za złodziei i oszustów. Na wybory się nie chodzi, bo panuje przekonanie, że i tak nic to nie zmieni. Nieszczęście, że to działa w drugą stronę. Oni oszukują i kradną to i mi można. No i tym sposobem, obie strony czują się niekomfortowo we własnym mieście i kraju. Jedni czują się opluwani a drudzy okradani. Pytanie: Czy warto ten stan zmieniać? Z mojego punktu widzenia warto. Kto to powinien robić? Ja uważam, że wszyscy. Jeżeli Pan Konrad wymyślił teorię spiskową, to chyba w dobrej wierze. No tak, ale dlaczego ona mogła powstać? Dla mnie to oczywiste z braku rzetelnej informacji. Kto powinien zapewnić rzetelną informację obywatelowi? Władza poprzez prasę. Czy władza zapewnia informację? Z powyższego widać że nie. Widocznie lubi być opluwana i chyba ma w tym jakiś interes skoro nie zależy jej na zmianie tego stanu. Bo nawet jeżeli jest to teoria spiskowa to przecież poprzez prostą prezentację faktów można by rozwiać wątpliwości. Pan Zbigniew Rzońca @ 78.88.138.*, czyli przedstawiciel władzy od razu zaczyny od gróźb "
radzę: proszę używać sformułowań, które są "bezpieczne" dla Pana". Smutne. Ot zwykła w Polsce arogancja władzy.

[Sylar: myślę, że za dużo faktów przytoczyłem, by można było nawet przypuszczać, że to jedynie teoria spiskowa. Jasne - nie znam wszystkich okoliczności i tu próbuje się mnie w ten sposób zdyskredytować, przytaczając okoliczności porozumienia w sprawie Informacji Turystycznej. Jednak to kompletnie bez znaczenia, bo mój przykład wcale nie wnika w te okoliczności. Wystarczył motyw córki i całe tło wydarzeń jest bez znaczenia. Tak więc smuci bardziej niezrozumienie tekstu, niż groźby pod moim adresem]

żenada @ 78.8.35.*

wysłany: 2015-01-14 13:49

I pewnie ów pan ma teraz orgazm wynikający z przeświadczenia, że jego blog bije rekordy odwidzin... Żenada, wstyd, a ten facecik jest po prostu żałosny. Ale niech pisze, pisze. Myślę, że czeka go wiele wizyt w jego ulubionej placówce, czyli w sądzie :))

WOW! @ 171.25.193.*

wysłany: 2015-01-14 15:30

Proszę napisać więcij o wałkach w mieście. Widzę, że ma Pan sporą wiedzę.

Sylar @ 78.10.252.*

wysłany: 2015-01-14 16:12

Nie mam czasu odpowiadać na każdy zarzut w komentarzach. Dlatego małe wyjaśnienia.
Wszyscy hejterzy, grożący mi, oszczercy itp. proszę Was [z dużej litery więc mimo wszystko mam szacunek ;)] o jedno: czytajcie ze zrozumieniem.

Wiem. Tekst jest trudny i wymaga większych nakładów inteligencji, by go całkowicie zrozumieć, ale jednak trochę wysiłku i się uda.

1 Nieścisłość: W tekście nie ma zarzutu względem KWW Marcina Zawiły "Razem zmieniamy Jelenią Górę". Przecież to nie komitet sam w sobie jest winny zaistniałej sytuacji i to nie KWW przydziela lokale, więc nie rozumiem oburzenia.
2 Nieścisłość - przykład córki Pana Marcina Zawiły. A gdzie jest napisane, że to jej firma ? Gdzie w ogóle jest napisane, że to firma ? To przytoczony przykład pokazujący nierówność obywateli, że Rodzina może więcej. Bez postaci córki w tle wydarzeń, temat Informacji Turystycznej z całą pewnością byłby inaczej załatwiany. Chociaż zawsze można powiedzieć, że się czepiam bezpodstawnie.

Miracle @ 188.33.153.*

wysłany: 2015-01-14 16:57

Mocne i doskonałe powiedziałabym. Jednak Układ już ruszył do obrony, chociaż podstawowa zasada głosi, że jeśli traktuje się kogoś artykuł jako zwykłe oszczerstwo, to się go wtedy olewa, by nie robić mu rozgłosu, albo przedtawia się go w formie oszołoma. Jednak widać, że wiedzą, że to prawda, bo zaciekle próbują zarzucić półprawdę lub kłamstwo artykułu. Dobrze czułam, że blog będzie miał klase, a żenujące to są niektóre komentarze, a nie autor bloga. Sugeruje usuwać komentarze totalnie obraźliwe jak ten z orgazmem. Kultura podwórkowa tu się wkradła.

[Sylar: Wiesz Miracle, szkoda usuwać takie komentarze. Niech ludzie widzą, czym mnie straszą, jak mnie obrażają itd. Powiem szczerze: to i tak light porównując z czym się spotykam na forach zagranicznych. Tam na porządku dziennym grozi mi się śmiercią, bo ludzie czują, że są w necie anonimowi. Tak więc przywykłem ;) Procedura jest zawsze ta sama, najpierw ostrzeżenia, później groźby, później pozwy sądowe jeśli znajdą punkt zaczepienia, ale ostatecznie zawsze wychodzi, że mam rację... bo ja prawie zawsze mam rację :P
Jednak wolę komentatorów z kulturą. Pan Rzońca mimo, że w jego wypowiedzi można było poczuć delikatną groźbę, to chociaż zrobił to z kulturą. Z taką osobą mogę dyskutować, polemizować, natomiast osoby pokroju "słuchaj koleś" nie nadają się do polemiki. Niepotrzebnie odniosłem się do wypowiedzi tej osoby, ale już trudno, niech ten wpis pozostanie. Kultura blogów najpierw wymaga dyskusji, później ewentualnie innych działań zaczepnych jeśli to nie przynosi efektu, ale są tacy, którym miesza się kolejność]

do Miracle @ 188.33.153.* @ 109.241.119.*

wysłany: 2015-01-14 18:46

Fajnie piszesz i chyba jesteś fajna laska , chociaz nie ma zdjęcia !
Blondynka ?

Popieram Z @ 78.10.133.*

wysłany: 2015-01-14 20:45

Widzisz koles sam nie znosisz by cie obrazano , ale sam potrawisz mocno obrazic ludzi i nazwac ich matolami. To nie sa ludzie z pod budki z piwem lecz urzednicy urzedu miasta. Czytaj ze zrozumieniem co napisales i kogo w ten sposob okresliles .Czy twoja inteligencja ma szacunek do ludzi ? skoro w tak nie wybredny sposob zniewarzasz innych to kim ty jestes , chyba takim samym okresleniem gdyz wiesz co soba reprezentujesz.Okreslam cie jako koles gdyz zniewazajac innych nie zaslugujesz na to by cie traktowac po inteligencku.

Miracle @ 188.33.153.*

wysłany: 2015-01-14 21:56

Popieram Z - Boże człowieku ironii nie rozumiesz. Przecież matoły napisał w cudzysłowiu, czyli zamiarem nie było obrażać urzędników ratusza, tylko ośmieszenie sytuacji. Tekst trzeba ludziom tłumaczyć. Padaka. Melisy się napij lepiej.

Do @188.33.153 Blondynka - jakiś podtekst ?

@popieram z @ 5.60.8.*

wysłany: 2015-01-14 22:04

poziom gimnazjum, zdania nieskladne, za kilka dni sam nie zrozumiesz co chciales napisac

z pod, nie wybredny, zniewarzasz - jako zadanie domowe sprawdz jak sie poprawnie pisze

sformulowanie "kim ty jestes , chyba takim samym okresleniem gdyz wiesz co soba reprezentujesz" - tu nie trzeba nic dodawac

do Popieram Z @ 94.254.209.*

wysłany: 2015-01-14 22:33

Dobry nick wybrałeś koleś, bo widać jaki Z ma elektorat. Dobra reklama jego elektoratu: analfabeta, który zdania poprawnie nie potrafi sklecić. Zwolennicy Z zapadli się pod ziemię ze wstydu i pewnie wolą byś się nie odzywał już.

Brawo Miracle. Trzeba burakom tłumaczyć jak polskiego nie kumają, a ten egzemplarz widać ewidentnie ma z tym problemy.

Takie tam @ 78.8.35.*

wysłany: 2015-01-15 10:15

Przeszczep sobie mózg, Sylar.

[Sylar: ostatnie ostrzeżenie. Kolejnych już nie będzie skoro nie potrafisz się zachować]

Duch Gór @ 188.29.164.*

wysłany: 2015-01-15 20:02

,,Nikt" ,,Nikogo " nie wybiera ...każdy ogląda (Państwo w Państwie) to kto kogo wybiera???.Kto stoi na straży (prawa) (polskiego)???

Duch Gór @ 188.29.164.*

wysłany: 2015-01-15 20:04

Ja tam was ,nie znam! nie kandyduje ,ciemny jestem;P...

Duch Gór @ 188.29.164.*

wysłany: 2015-01-15 22:31

Ale ,radia się słuchało:)...

do @78.8.35 @ 94.254.209.*

wysłany: 2015-01-16 03:43

A Ty ch... sobie przeszczep Cipo Z. Prawda boli kundle. To skoro obrażacie blogera, to ja dla przeciw wagi stanę w jego obronie.

[Sylar: a ja nie potrzebuję quasi-obrońcy, który rzuca obelgami. Weź się człowieku ogarnij i dopiero wróć na blog. Nie ważne, czy po mnie jedziesz, czy mnie bronisz, kultura jest wymagana]

duszek @ 78.8.35.*

wysłany: 2015-01-16 08:05

czy Panu Konradowi znudziła się praca w jednostce podległej pod Urząd, któremu szefuje Prezydent. Facet kopie sobie dołek. Panie Konradzie więcej rzetelności w pracy urzędnika a politykę niech Pan uprawia nie korzystając z informacji, które Pan uzyskuje wykonując pracę. Czy jako prawnik nie zdaje sobie Pan sprawy, że pisząc takie rzeczy w oparciu o wiedzę ze swojego stanowiska urzędniczego narusza Pan ochronę tajemnicy służbowej. Chyba zdaje sobie Pan sprawę, że blog nie jest właściwym miejscem to tego typu dywagacji.

Miracle @ 188.33.153.*

wysłany: 2015-01-16 12:56

Boże, tu już obelgi lecą ze wszystkich stron. Wiem, że blog budzi skrajne emocje, ale bez przesady. To jednak tylko blog (chociaż w kampanii to i funpage skarżyli do sądu, jednak zejdźcie na ziemie. I trochę więcej dystansu.

A Ty @78.8.35 sam się zdemaskowałeś, bo piszesz z różnych nicków, a IP to samo. Skoro masz takie informacje o blogerze, to znaczy, że kolega (i zdrajca równocześnie). Kolejna sugestia poza tą o usuwaniu komentarzy. Sugeruje Sylar zweryfikować swoich znajomych/kolegów/przyjaciół, bo widać że nie są to ludzie godni zaufania.

[Sylar: Ja swoich znajomych/kolegów i koleżanki stale weryfikuję. Ostatnia aktualizacja była pod koniec listopada ;) a @78.8.35 to żaden mój kolega, tylko urzędas który dostał posadkę w zakładzie budżetowym i będzie się jej trzymał do samej emerytury. Czemu się do mnie przyczepił ? Nie wiem. Kwestia zazdrości, że jeden może więcej od niego. Poza tym nie czytał ze zrozumieniem pierwszego mojego wpisu, więc stąd te filozofowanie i mijanie się z prawdą, bo ja nie jestem urzędnikiem i nigdy nie byłem. A o tajemnicach i informacjach publicznych już się Ramolek wypowiedział, więc nic nie muszę dodawać. Poza tym służbowo nigdy nie zajmowałem się materią opisaną w artykule. A skąd mam takie dokładne informacje - to już tajemnica nazwijmy to dziennikarska]

Ramolek @ 95.40.164.*

wysłany: 2015-01-16 17:13

Do duszek @ 78.8.35.* komuszek. Komuna się już skończyła, POBUDKA!!! Ochrona informacji nie dotyczy informacji publicznych. Co to jest informacja publiczna? Radzę sprawdzić w stosownej ustawie.

Sylar @ 87.105.112.*

wysłany: 2015-01-16 20:02

Nie było mnie dwa dni a już blog wymyka się spod kontroli. Prowadzący blog są administratorami i moderatorami, jednak ja do tej pory unikałem tej drugiej funkcji bo jestem zwolennikiem wolności słowa, jednak przestaje podobać mi się to co tu się dzieję.

Można mnie atakować (argumentami) - ok. Wtedy można dyskutować. Można mi zarzucać półprawdę lub nieścisłość - też ok. to kolejny temat do dyskusji. Jednak rzucanie obelg to już inna para kaloszy. Najpierw na mnie, później obrzucacie się między sobą. Kultura rynsztoku !

Jako, że charakterologicznie choć jestem agresywny w postępowaniu to moją cechą jest wysoką kulturą osobista. Nie chcę aby blog zamienił się w obrzucanie przekleństwami, skoro sam ich nie używam. Dlatego @78.8.35 i @94.254.209 dziękuję i żegnam stąd jeśli nie potraficie się zachować. To jest ostatnie ostrzeżenie, albo rzeczywiście będę musiał moderować te komentarze (a cenzurowanie mi nie leży).

Przebudzona @ 82.139.14.*

wysłany: 2015-01-16 20:51

Cóż jeżeli coś jest kłamstwem to większość nie zwraca zbytnio na to uwagi ale jeżeli jest taki odzew ze strony obrońców możnowładcy Zawiły to znaczy, że jest tu coś na rzeczy,
Jak to mówią uderz w stół a nożyce się odezwą.

Przepraszam @ 94.254.209.*

wysłany: 2015-01-16 22:29

Dobra poniosło mnie, ale obiecuję poprawę. Po prostu denerwuje mnie takie szczekanie. Mają cwaniaki pracę od Zawiły i Włodygi bo tak to miasto wygląda przez ostatnie lata, że ta dwójka poupychała ludzi wszędzie gdzie się da. A dzisiaj szczekają jak widzą zagrożenie. Przez takich przestałem chodzić na wybory.

do Przepraszam @ 78.8.44.*

wysłany: 2015-01-17 21:04

O teraz jest ok.wróćmy do spokojnej wymiany opinii

Duch Gór @ 188.29.164.*

wysłany: 2015-01-19 02:24

do przepraszam,,, to państwo w państwie ! pilnuje kogo wybieracie na władców tej krainy.,,??czy dobrze rozumiem! system?...społeczność wybiera ale ?państwo w ! Państwie !musi sprawdzić ! POprawność wyboru!!!....

kropka @ 83.5.48.*

wysłany: 2015-01-21 18:37

"próżnoś riposty się spodziewał-nie dam Ci prztyczka ani klapsa-nie powiem nawet pies Cię ****ł,bo to by był mazalians psa...."
kiedyś J.Tuwim pisał do jednego endeka.

qwe @ 83.21.175.*

wysłany: 2015-01-21 21:45

:)

Wpisz swoje imię, pseudonim:

Wpisz treść: